Dla niedowidzących Rozmiar tekstu: AAA
Jakość i dostępność to nasze atuty.

02-07-2008  Tekst

 Rozmowa z Pawłem Wysockim, Członkiem Zarządu ORLEN Petrocentrum Sp. z o.o.

- Co wyróżnia ofertę ORLEN PetroCentrum od innych firm zajmujących się hurtową sprzedaż paliw?

Wyjątkowość oferty ORLEN PetroCentrum można zdefiniować dwoma słowami JAKOŚĆ i DOSTĘPNOŚĆ. Jakość to nie tylko paliwa pochodzące od jednego z największych w Europie Centralnej producentów paliw, Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN SA, ale również a nawet przede wszystkim jakość obsługi oferowanej naszym klientom.

Drugim naszym atutem jest dostępność. Funkcjonując w systemie dystrybucji PKN ORLEN SA możemy zaoferować naszym odbiorcom produkty z baz magazynowych zlokalizowanych bardzo blisko miejsca prowadzenia przez nich działalności gospodarczej. Oszczędzając ich czas i minimalizując koszty logistyczne. Dostępność to nie tylko lokalizacja bazy magazynowej, ale również zapewnienie produktów naszym klientom w okresach, kiedy podaż paliw na rynku jest ograniczona. W takich sytuacjach staramy się aby nasi klienci mieli zawsze zapewniony produkt.

- Jakie nowości pojawiły się ostatnio w ofercie ORLEN PetroCentrum?

- Ostatnio do sprzedaży ORLEN Petrocentrum został wprowadzony Bioester. Jego sprzedaż rozpoczęliśmy w marcu tego roku . Sprzedaż rozwija się bardzo dynamicznie. Bioester, który oferujemy to paliwo odnawialne, produkowane z olejów roślinnych (głównie z oleju rzepakowego), przeznaczone dla pojazdów z silnikiem diesla. Spełnia wszelkie wymagania określone w normie PN-EN 14214 obowiązującej zarówno w Polsce jak i w innych krajach Unii Europejskiej. Bioester można stosować jako samoistne paliwo lub w mieszaninie z konwencjonalnym olejem napędowym. Warto podkreślić, że Bioester może służyć do zasilania silników wysokoprężnych m.in. w: autobusach; samochodach ciężarowych; samochodach dostawczych; samochodach osobowych; ciągnikach rolniczych; kombajnach; innych maszynach i urządzeniach. Bioseter oferujemy wszystkim naszym odbiorcom hurtowych, jak również odbiorcom detalicznym. Można go oczywiście sprzedawać na stacjach wzorem PKN ORLEN i jego oferty na stacjach BLISKA po uprzednim właściwym oznaczeniu dystrybutorów.

- Jakie jest zainteresowanie klientów tym nowym paliwem?

- Klienci kupują coraz większe ilości Bioestru. Co prawda w dalszym ciągu występują obawy przed stosowaniem czystego estru. Wielu kierowców, którzy dysponują nowymi samochodami, zaawansowanymi technologicznie, obawiają się tankowania pojazdów biopaliwami z uwagi na to, że producenci nie chcą uznawać reklamacji i naprawiać samochodów, które zasilane były czystym bioestrem. Ale wielu wytwórców samochodów podjęło już testy z biopaliwami. Myślę, że w krótkim czasie nie będzie już obaw o stosowanie tego paliwa także w samochodach nowej generacji. Przekonany jestem, że podaż na bioester powinna zdecydowanie wzrosnąć do końca roku.

- A skoro już mówimy o paliwach to jaki produkt w ofercie PetroCentrum cieszy się największym powodzeniem?

- To oczywiście średnie destylaty czyli olej napędowy. Przede wszystkim ze względu na wzrost usług transportowych. Diesel stanowi nasz sztandarowy produkt i sprzedaje się lepiej niż benzyny.

- W ofercie ORLEN Petrocentrum nie ma już stacji paliw.

- Patrząc przez pryzmat rozwoju naszej firmy ORLEN Petrocentrum rozpoczynało swoje funkcjonowanie, jako spółka która w 100% swojej działalności „oparta była” na stacjach paliw czyli funkcjonowała w segmencie sprzedaży detalicznej. Od 2002 roku weszliśmy w segment sprzedaży hurtowej i do dnia dzisiejszego bardzo dynamicznie się w nim rozwijamy.

Zarządzanie segmentowe, które zostało wprowadzone w ORLENIE doprowadziło do zmian w funkcjonowaniu ORLEN PetroCentrum. Staliśmy się w 100% spółką hurtowego rynku sprzedaży paliw, jako Regionalny Operator Rynku. Nasza sprzedaż hurtowa rośnie tak dynamicznie, że z dużym zapasem pokrywamy rezygnację z segmentu sprzedaży detalicznej.

Dobitnie świadczy o tym chociażby fakt, że ORLEN Petrocentrum jako firma operująca na hurtowym rynku paliw jest notowana w pierwszej „SETCE” przedsiębiorstw w Polsce, a dokładanie zajmujemy 56 miejsce według rankingu tygodnika „Wprost”.


- Za nami już II kwartał 2008 roku z rosnącymi cenami ropy naftowej, a co za tym idzie wyższymi cenami paliw. Czy możemy pokusić się o ocenę wyników ostatnich 3 miesięcy?

- Wzrost cen ropy nie przełożył się bezpośrednio na nasze wyniki finansowe dlatego, że ciągle obserwujemy wzrost gospodarczy, a więc i wzrost popytu na paliwa czy produkty paliwowe. Całe półrocze, jak również i II kwartał należy uznać za bardzo udany. Uzyskane wyniki finansowe są znacznie powyżej oczekiwań określonych w naszych planach na 2008 rok.

- W czym zatem tkwi sukces ORLEN Petrocentrum?

Aby odnieść sukces na hurtowym rynku paliw trzeba zdobyć zaufanie i lojalność klientów. Lojalność pozyskana dzięki dobrej współpracy, jakości obsługi, dostępności i dostosowaniu oferty do indywidualnych oczekiwań klientów jest znacznie trwalsza niż zdobyta tylko i wyłącznie atrakcyjną ceną. Klient zawsze może uzyskać lepszą cenę niż oferuje ORLEN PetroCentrum Sp. z o.o., ale z pozostałymi elementami oferty handlowej jest już znacznie gorzej. Dlatego kładziemy bardzo duży nacisk na budowanie lojalności w oparciu o trwałe relacje z klientami. Dzięki budowie takich relacji uzyskujemy wzrost sprzedaży nawet wówczas gdy mamy niekorzystną ofertę cenową. Uzyskanie takiego efektu byłoby niemożliwe bez wspaniałego zespołu jakim dysponuje ORLEN PetroCentrum. Nie mam namyśli jedynie handlowców, ale również wszystkie pozostałe obszary funkcjonowania spółki.

Jednak największe zmiany nastąpiły w obszarze sprzedaży hurtowej. Dzięki wprowadzonym przez Kierownika Działu Sprzedaży Hurtowej - Artura Dzierżanowskiego innowacjom w zakresie obsługi i komunikacji z klientami obserwuję systematyczny wzrost zainteresowania ofertą ORLEN PetroCentrum.

Dumny jestem z faktu, że w ciągu ostatnich kilku lat wypracowaliśmy sobie bardzo dobre relacje z klientami. Posiadamy dużą grupę wiernych, lojalnych klientów i dzięki temu realizujemy systematyczny wzrost sprzedaży, jak również satysfakcjonujące wyniki finansowe.


- Dziękuję za rozmowę.

« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN