Przywrócenie
operacyjności bocznicy kolejowej na Terminalu Gazu Płynnego w Hrubieszowie
umożliwi zwiększenie zdolności przeładunkowych gazów płynnych do ok.
150 000 ton rocznie na potrzeby działalności prowadzonej przez ORLEN
Paliwa. Stanowi to istotny krok we wzmacnianiu bezpieczeństwa energetycznego
południowo-wschodniej Polski. W uroczystości otwarcia nowej inwestycji wzięli
udział przedstawiciele Zarządu spółki, PKP PLK i PKP Cargo, a także władz
województwa lubelskiego
i miasta Hrubieszów.Gaz
płynny jest paliwem wykorzystywanym w różnych sektorach gospodarki:
motoryzacyjnym, przemysłowym i rolnym, zarówno w celach produkcyjnych, jak i
grzewczych.
Przywrócenie
operacyjności bocznicy w Terminalu Gazu Płynnego w Hrubieszowie pozwoli na
zwiększenie możliwości przeładunkowych gazów płynnych do ok. 150 000 ton
rocznie. Ze względu na zachwianie łańcuchów dostaw, stanowi to alternatywę
zaopatrywania całego regionu południowo-wschodniej Polski w gaz płynny
transportem kolejowym pozyskiwanym z morza, poprzez należący do ORLEN Paliwa
Terminal Morski w Szczecinie, a także z rafinerii w Płocku i Gdańsku,
litewskich Możejek oraz czeskich Kralup i Litvinova.

- Zwiększony
potencjał pozwala na optymalne planowanie zaopatrzenia i daje pewność, że nasza
spółka będzie konsekwentnie, pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, wywiązywać
się ze swojej misji jako niezawodny dostawcą paliwa w postaci gazów płynnych
LPG na potrzeby społeczeństwa, instytucji, rolnictwa oraz przemysłu –
podkreślił Jakub Opara, Członek Zarządu ORLEN Paliwa.

Poza
Terminalem w Hrubieszowie spółka posiada obecnie sześć innych Terminali Gazu
Płynnego zlokalizowanych w Szczecinie, Sokółce, Nowej Brzeźnicy, Krośnie
Odrzańskim oraz dwa w Płocku. Terminal w Hrubieszowie jest obecnie kluczowym
aktywem w łańcuchu dostaw ORLEN Paliwa.